Ludzie 2016

Magdalena Bochan-Jachimek
Krzysztof Burnatowski
Joanna Czajkowska
Łukasz „Rat” Czerwiński
Domela Grenda
Marion Jamickson
Adrian „Klama” Klimkiewicz
Jacek Krawczyk
Marek Kurkiewicz
Magdalena Laudańska
Kamila Maik
Maciej Sheva Mołdoch
Joanna Nadrowska
Mariusz Noskowiak
Kalina Porazińska
Agafia Wieliczko
Monika Wińczyk
Piotr Wyszomirski

Magdalena Bochan-Jachimek
magda-bj3

Aktorka (współpracująca m.in. z Teatrem na Plaży w Sopocie, Teatrem Gdynia Główna, Centrum Kultury w Gdyni), improwizatorka, instruktorka teatralna, producentka. A także magister inżynier ochrony środowiska. Współczesna kobieta renesansu Prowadzi warsztaty teatralne „W Kaczych Butach”, autorska imprezę Teatrzyk Bezwstydny, a bywa, że i Konferencję Rybną. Szydełkuje, maluje, czasem zrobi stolik, wydała podręcznik do zajęć teatralnych.

 

 

 

Krzysztof Burnatowski – kompozytor muzyki elektronicznej, DJ, twórca muzyki do spektaklu „Śnienia” Teatru 3.5

Joanna Czajkowska (powrót do spisu)

jc-200x200-1

Tancerka, choreograf, pedagog tańca, animator kultury, producent wydarzeń teatralnych; członek Sekcji Tańca i Baletu ZASP, absolwentka Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego.

Jako choreografka i reżyserka Joanna Czajkowska realizuje spektakle oparte na zupełnie autorskich scenariuszach (m.in. „Powiększenie – Zoom Out”, „TRANSMISJA”, „BAJADERA”), ale także na scenariuszach inspirowanych dziełami innych artystów (m.in. „GALOP”, „Puste ciało. Okazja do malutkiej rozpaczy”), porusza się swobodnie po różnych stylistykach i obszarach teatru tańca. Lubi eksperymentować, zaskakiwać widza i samą siebie. Jako pedagog techniki tańca współczesnego i świadomości scenicznej pracuje według autorskiej metody ukierunkowanej na kształcenie uważności i gotowości do zmiany oraz szukania skrajnych jakości, co pozostaje w zgodzie z jej metodą pracy, jako choreografa. Joanna Czajkowska jest Prezesem Dance [SIC!] Association i pełni funkcję dyrektora zespołu Sopockiego Teatru Tańca. Jest także głównym producentem wydarzeń organizowanych przez stowarzyszenie.

Łukasz „Rat” Czerwiński (powrót do spisu)
unnamed

Aktor, reżyser, producent, absolwent Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej. Występował na deskach Teatru Muzycznego w Gdyni w takich spektaklach, jak „Skrzypek na dachu”, „Shrek”, „Fame”, „Lalka” czy „Spamalot”. Studiował reżyserię filmową w Gdyńskiej Szkole Filmowej. Obecnie można go zobaczyć w Centrum Kultury w Gdyni w spektaklu „Mayday – Run for your wife”. Fascynat kina science-fiction, eksperymentuje z kinem gatunkowym. Nie boi się trudnych realizacji i ważnych tematów. Doświadczony w pracy z dziećmi i młodzieżą; prowadził zajęcia w ramach Warsztatowej Akademii Musicalowej; projektu „Sierzchowo”, „Przystanek Dobro”. W roku 2009 napisał, wyreżyserował i wystawił własny musical „Tama” w Teatrze Nasz we Włocławku.

Domela Grenda (powrót do spisu)
domela-grenda

 

 

 

 

 

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim i Południowobałtyckiej Akademii Teatru Niezależnego. Aktorka Teatru 3.5. Animatorka i instruktorka teatralna w Klubie 22. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku, współzałożycielka, jedna z liderek i animatorka Wytwórni Kultury „BO-TAK” w Dzierzgoniu. Reżyserka grup teatralnych przy w Bazie Lotnictwa Taktycznego w Malborku.

Marion Jamickson (powrót do spisu)
308902_279409698770154_959758307_n
Charyzmatyczna, polska wokalista rockowo-metalowa, łącząca melodyjne wokale z surowym growlem i screamem. Największy rozgłos uzyskała z trójmiejskim zespołem Empire, który podczas swoich pierwszych koncertów uzyskał status „wielkiej nadziei metalowej z Trójmiasta”, w pierwszym roku zwieńczając swój boom koncertem z wielką gwiazdą europejskiej muzyki Sabatonem i w późniejszym czasie pojawiając się wspólnie z Unsraw, Kat i Roman Kostrzewski oraz podczas ogólnopolskiej trasy u boku Pneumy „3 miasto atakuje tour”. Jednakże największy sukces świętowała dzięki zakwalifikowaniu się do półfinału polsatowskiego show „Must Be The Music 3”, co zaowocowało wydaniem pierwszej profesjonalnej płyty „Modern Bondage”, która trafiła na półki sklepowe Empik-u w całej Polsce z pomocą wytwórni Soliton. Kolejnym dużym krokiem było zakwalifikowanie się na eliminacje do Przystanku Woodstock w 2013 roku, dzieląc na tej imprezie deski z takimi gwiazdami jak The Analogs, Damian Ukieje, Power of Trinity, Ametria. Z końcem roku, podczas obchodów 10-lecia Gazety Świętojańskiej w gdyńskim klubie Ucho, Marion wystąpiła gościnnie z Brygadą Kryzys i aktorką Renią Gosłowską w utworze „Nie wierzę politykom”. Obecnie nie współpracuje już z Empire a z rockową kapelą Vierna. W 2015 roku Marion, wraz z zespołem Vierna, pojawiła się w programie Must Be The Music 11 ponownie zdobywając uznanie jury. Przy współpracy z Wojciechem Hornym (klawiszowcem Kombii), Vierna nagrała płytę „Ja jestem”, której wydawcą jest wytwórnia Soliton. Premiera krążka będzie miała miejsce podczas koncertu 10-lecia zespołu 10 grudnia 2016 w gdańskim klubie Protokultura.

Adrian „Klama” Klimkiewicz (powrót do spisu)

15211711_1648894575408909_1096562198_n

Muzyk, autor tekstów, kompozytor,  a także od niedawna nieśmiało zerkający na drugą stronę kamery filmowy fascynat. Gitarzysta i wokalista nieistniejącego już zespołu DoubleThink, płyta „DoubleThink” (2014). W swoim dorobku artystycznym także płyta solowa „Murderous Love”  (2015 ) Wokalista poznańskiego składu [ MR.TEA ], płyta Tea Time (2016). Twórca muzyki elektronicznej (pseudonim Klaun Z) płyta „Even clowns has a nightmares” 2016. Autor i wykonawca wielu pobocznych projektów muzycznych, także na zamówienie. Od niedawna stawia pierwsze kroki jako producent muzyczny (jest odpowiedzialny za całokształt Tea Time oraz nagranie dwóch płyt zespołu EjPiEj) , a także ma za sobą wyreżyserowanie swojego pierwszego wideoklipu. Obecnie mieszka i tworzy w Poznaniu.

Jacek Krawczyk (powrót do spisu)

jk-200x200

Tancerz, choreograf, pedagog tańca, członek Sekcji Tańca i Baletu ZASP. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku.

W latach 1987 – 97 pedagog z zakresu dynamiki i plastyki ruchu, aktor – tancerz Teatru Ekspresji. W roku 1998 podjął artystyczną współpracę z Joanna Czajkowską, co stało się początkiem istnienia Sopockiego Teatru Tańca (do marca 2010 działającego pod nazwą Teatr Okazjonalny). Jest twórcą i współtwórcą choreografii do blisko 50 spektakli Teatru Okazjonalnego – STT (m.in., „Kwadrat. Wersja 6”, „Alchemik Halucynacji”, „D-KOD-R”, „DALI”, „Puste Ciało. Okazja do malutkiej rozpaczy”).

Marek Kurkiewicz (powrót do spisu)

marek-kurkiewicz
Aktor, reżyser, animator kultury. W latach 2001-2012 aktor  Teatru Snów Zdzisława Górskiego. Obecnie działa w założonym przez siebie Teatrze 3.5 w miejscowości Dzierzgoń (woj. pomorskie).
Prócz wieloletniej pracy w Teatrze Snów swój warsztat aktorski doskonalił m in. u: Zbigniewa Teo Spychalskiego, Elisabeth Albahaca, Ewy Benesz,Janusza Gawrysiaka, Jarosława Rebelińskiego, aktorów Teatru Ósmego Dnia. Założony przez Marka Kurkiewicza Teatr 3.5 od 2012 roku gra swoje przedstawienia w wielu miastach Polski i Europy. Teatr 3.5 dawał również pokazy w Kaliningradzie, Kovrowie, Partizanskoje w Rosji oraz Mińsku na Białorusi. Od 2015 roku z inicjatywy Marka Kurkiewicza powstała w Dzierzgoniu Wytwórnia Kultury BO-TAK będąca zarówno nową siedzibą teatru jak i miejscem, w którym odbywają się liczne wydarzenia kulturalne, tak teatralne jak i muzyczne oraz wizualne. Kurkiewicz jest aktywistą Centrum Dziedzictwa Kulturalnego w Dzierzgoniu (woj. pomorskie).
W okresie 2004-2015 pracował także jako instruktor teatru i animator kultury w Cekcynie, Chodzieży, Sztumie i Dzierzgoniu.

Joanna Nadrowska (powrót do spisu)

jn-200x200

Tancerka, instruktorka, choreograf. Swoje pierwsze doświadczenia taneczne zdobywała z zakresu tańca ludowego, towarzyskiego oraz współczesnego. W 2008 roku ukończyła z wyróżnieniem Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny w Warszawie na specjalizacji taniec jazzowy pod kierunkiem Piotra Galińskiego. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego studiów pierwszego stopnia na kierunku Animacja społeczno-kulturalna. Od 2012 roku jest tancerką w Sopockim Teatrze Tańca (WILD PROJECT, TRAKTAT O ESTETYCE. TECHNIKA DEFEKTÓW I SKAZ, KWADRAT. WERSJA 6, GALOP, PAN OWEN, TRANSMISJA, PUSTE CIAŁO. OKAZJA DO MALUTKIEJ ROZPACZY, 2 TWARZE, ESSENTIA, COŚ PIĘKNEGO). W 2015 r. stworzyła solo CO? POMIDOR, które zostało zakwalifikowane do konkursu Solo Dance Contest w Gdańsku. Stworzyła trzy spektakle grupy szkoleniowej przy Sopockim Teatrze Tańca. Dwa we współpracy z Magdaleną Wójcik (SPRAWIEDLIWOŚĆ FAŁSZYWA. SUBIEKTYWNA ROZPRAWA O WĄTPLIWEJ NIEWINNOŚCI, KAWA, PAPIEROSY I PRÓBY) oraz jeden we współpracy z Grażyną Słaboń (SYS 212). Współtwórczyni spektaklu NIE MAM NIC DO POWIEDZENIA powstałego dzięki wsparciu stypendium kulturalnego Miasta Gdańska oraz spektaklu JASNO CZYLI CIEMNO w ramach Trójmiejskiej Korporacji Tańca. Obecnie prowadzi zajęcia taneczne z dziećmi i młodzieżą w trójmiejskich szkołach tańca.

Kalina Porazińska (powrót do spisu)

kp-1-200x200

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, na kierunku choreografia i techniki tańca. Dyplomowany instruktor tańca jazzowego, współczesnego oraz ulicznego.

 

 

 

 

Agafia Wieliczko (powrót do spisu)
agafia
Aktorka, tancerka, choreograf i performer. Jest artystką tworzącą w wielu płaszczyznach. Poszukuje niekonwencjonalnych środków przekazu do konfrontacji z widzem, poruszając trudne i głęboko egzystencjonalne tematy. Magister sztuki, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku. Tancerka teatru tańca i aktorka w spektaklach („Transdyptyk” A. Piotrowskiej, Bytom 2013 i „Twarze Medei” A. Kosiorowskiej, Bytom 2014), twórca muzyki, muzyk i aktorka w spektaklach scen dramatycznych („As you like it” B. Michaels’a, Bytom 2013), scen teatru tańca („Twarze Medei”) i twórca aranżacji utworów wokalnych (aranżacja utworów na fortepian, skrzypce i wokal A. Osieckiej na 16 Ogólnopolski Konkurs i Festiwal wokalny „Pamiętamy o Osieckiej” Warszawa 2013). Autorka tekstów, fotograf i autor wystawy obrazów i fotografii pt. „…dał jej skrzydła”, Bytom 2013 r. Realizatorka projektów i choreografii teatru tańca. Autorka wystaw sztuk wizualnych i performatywnych („Utrata chaosu” Gdańsk 2016). Wykładowca w Śląskim Teatrze Tańca. Pedagog tańca współczesnego i choreofraf w Ogólnoształcącej Szkole Baletowej w Gdańsku.

Prowadzi poszukiwania w obszarach sztuk wizualnych oraz Body Art i Bio Art. Łączy różne formy sztuki, co daje wielopłaszczyznowy wymiar interpretacji i odbioru jej wypowiedzi. Artystka subiektywnie odtwarza realnie widzianą rzeczywistość w sposób nieoczywisty, tym samym pokazując realność w głęboko indywidualnym wymiarze interpretacji. Tym samym poddaje próbie swoją wrażliwość.

Monika Wińczyk (powrót do spisu)
monika-w
Poznańska performerka działająca solo oraz w duecie Monster Hurricane Wihajster wraz z mężem Hubertem Wińczykiem. Od niedawna również związana działaniami wizualno-audialnymi z Magdaleną Mellin. Obszarem jej działań jest szeroko pojmowana kobieca natura, której towarzyszy ból, brak (samo)akceptacji, konflikt pokoleniowy, niestabilność, tęsknota za adoracją oraz przemoc wobec kobiet i kobiet wobec innych osób. Kuratorka festiwalu performance i experymentu dźwiękowego „Dragon odbity – 8 bitów” (2011r.) oraz dwudniowego festiwalu „Die Fenster – Wychylenia sztuki: performance, dźwięk, ruch” (2014r.), a także spotkań z rękodziełem „Wytrwórnia”. Inicjatorka 7 edycji „performance art jam session”, oraz spotkań „MHW poleca”. Uczestniczka festiwalu „Dzianie się” w Olsztynie 2012 roku, spotkań „Widma Malingradu” w Poznaniu (2012 i 2014 r.), Festiwalu „Cienka biała linia ” w Poznaniu 2013 roku, „Obserwatorium miejskie” w Toruniu, Festiwalu ” Friv”, „Dni wykluczonych ciał” organizowanych w ramach V-day w Poznaniu w 2015 roku,festiwalu „Nowa Siła Kuratorska” w 2015 roku w w Poznaniu, festiwalu „Sopot Non-Fiction” w 2015 roku w Sopocie, „Queer Festu” 2015 roku. Brała również gościnnie udział w spektaklu „Ofelia remix” oraz „Nomadka” teatru Amareya & Guests.2016 roku razem z Magdaleną Mellin i Katarzyną Pastuszak zaprezentowała premierę spektaklu otwartego o opierającego się na sztuce performance-art podczas Festiwalu Szekspirowskiego w nurcie off pt. „Wina pramatki”

Piotr Wyszomirski (powrót do spisu)
15032399_1642359952729038_2121324947_n
Krytyk i prosument kultury. Scenarzysta i reżyser filmów krótkometrażowych, spektakli teatralnych i widowisk muzycznych (m.in. „This is not a love song, czyli miłość ci wszystko wypaczy”, „Być jak Charlie Chaplin”, „Pamiętajcie o wulkanach”, „Odlot. Szopka pomorska za 2015 rok”, „Szybki Kabaret Miejski: Peron”; w przygotowaniu spektakle “Ostatnia wieczerza” i „Prawdziwa historia śmiechu” – koncept, scenariusz, reżyseria). Do niedawna recenzent teatralny, nadal filmowy i muzyczny, felietonista. Redaktor naczelny „Gazety Świętojańskiej online”, stypendysta i laureat nagrody za promocję kultury województwa pomorskiego. Autor kilkuset artykułów (recenzji, felietonów, opinii) publikowanych na łamach czasopism i wortali internetowych („Gazeta Świętojańska online”, „Teatr”, e-teatr. pl, teatry.art.pl, teatrdlawas.pl i wiele innych), redaktor wortalu Pomorze Kultury, aktywista Fundacji Pomysłodalnia. Pomysłodawca i koordynator wielu akcji i projektów społecznych, edukacyjnych i kulturalnych (m.in. „Teatr jest nasz” i „Teatr na nowe czasy”), wykładowca na Uniwersytecie Gdańskim (zajęcia: Sztuka prowadzenia debat i dyskusji), moderator i prowadzący wielu debat i dyskusji, uczestnik „Debaty o kulturze” w Radio Gdańsk. Pomysłodawca i autor koncepcji programowej Kongresu Kultury Pomorskiej (2015-2017), pomysłodawca i organizator I Kongresu Pomorskich Organizacji Pozarządowych.